W jakich pozycjach wykorzystasz paski do jogi?

przez Beauty-Forum
Paski do jogi

Ćwiczenie jogi jest niezwykle relaksujące oraz pomaga zatroszczyć się o piękną, zgrabną sylwetkę. Aby jednak było w pełni bezpieczne i nie spowodowało żadnych kontuzji, należy zaopatrzyć się odpowiednie akcesoria. W niektórych ćwiczeniach niezbędne będą paski. Przedstawimy je w poniższym artykule.

Supta Padangusthasana III

Pozycja, od której zaczniemy to Supta Padangusthasana III. Paski są w niej niezbędne, aby spełniła swoje zadanie i pomogła w bezpiecznym rozciągnięciu tyłu nóg. Co więcej, pomoże złagodzić napięcie z pośladków i bioder oraz dolegliwości związane z rwą kulszową. Aby poprawnie ją wykonać, należy położyć się na macie na plecach, lewą nogę zgiąć w kolanie, założyć pasek na stopę i włożyć w niego prawą rękę. Prawa noga powinna cały czas leżeć prostopadle do ziemi na macie, a stopa musi zachować pionową pozycję. Lewą dłoń połóż na lewym biodrze i powoli opuszczaj lewą nogę za prawe biodro. Gdy znajdziesz się już we właściwej pozycji, głęboko i spokojnie oddychaj, aby się zrelaksować i rozciągnąć. Następnie bardzo powoli podnieś nogę do góry, zegnij w kolanie i powtórz cały proces na drugiej nodze.

Naukasana – łódka

Paski w Naukasanie, chociaż nie są niezbędne, pomogą mniej doświadczonym osobom wejść do tej pozycji w prosty i bezpieczny sposób, a także pozostać w niej dłużej. Należy utworzyć z paska dużą pętlę, umieścić ją pod pachami i nad piętami, mając cały czas zgięte kolana. Następnie należy podnieść nogi i odchylić lekko plecy tak, aby utrzymać równowagę, przenosząc cały ciężar ciała na pośladki. Odpowiedni sprzęt pomoże Ci ją zachować i uchroni Cię przed nieprawidłowym ustawieniem nóg i kręgosłupa, które mogłoby skutkować upadkiem i niebezpieczną kontuzją.

Możesz także przytrzymać się go, aby zachować balans. Gdy będziesz się czuła stabilnie, możesz się zrelaksować i swobodnie oddychać. Najlepiej decydować się na łódkę rano, ponieważ pomaga ona zwalczyć ospałość i spokojnie przygotować się do nadchodzącego dnia. Po kilku minutach lub gdy poczujesz dyskomfort, powoli połóż nogi na matę i wyjdź z pozycji.

Ćwicząc jogę, możesz wybierać spośród naprawdę wielu propozycji asanów. Każda z nich łagodzi inne dolegliwości i ma inny wpływ na Twoje ciało. Do niektórych z nich będziesz potrzebowała odpowiedniego sprzętu, takiego jak paski do jogi. Umożliwią Ci one wykonanie pozycji Supta Padangusthasana III, a także ułatwią utrzymanie równowagi w łódce. Jeśli więc chcesz wypróbować opisane w artykule asany, odwiedź sklep internetowy https://yogabazar.pl/pol_m_Joga_Paski-210.html, w którym możesz uzupełnić swoją kolekcję sprzętu do jogi.

 

Czytaj także

Napisz swój komentarz

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z polityką prywatności.

Informujemy Cię, że przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zanim zaczniesz przeglądać naszą stronę, prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami. Akceptuję Więcej